Case: Mammen Ost

Den helt rigtige løsning 

Driftschef Steen Poulsen hos Drøsbro Mejeri, en del af Mammen Mejeri  A/S, fandt Markings ved et rent tilfælde: ”Vi havde købt en brugt Hitachi-printer og havde brug for at få serviceret den. Jeg søgte på nettet og så poppede Markings op. Derfor ringede jeg til dem. Det er jeg godt tilfreds med i dag.”
 

Ved et tilfælde

Steen Poulsen fortæller: ”Da vi skulle skifte de eksisterende maskiner ud, var det naturligt at vælge Markings som ny leverandør. Vi har nu to Hitachi-printere i produktionen og de virker bare. Jeg tror ikke en gang, vi har haft service på den ene af dem. Det er nogle gode, stabile maskiner, der er meget brugervenlige. ” Da snakken falder på den nuværende løsning, er Steen Poulsen ikke i tvivl: ”Vi har fået den helt rigtige løsning. Den er driftssikker og meget brugervenlig. Jeg har et par udlændinge i produktionen, og de har også kunnet ringe til Markings og få god vejledning over telefonen. Så det kan sagtens lade sig gøre.”

Steen Poulsen fortæller om sin oplevelse af samarbejdet med Gert Salzer fra Markings:”Jeg havde jo ikke købt nogle maskiner, hvis Gert havde været besværlig at samarbejde med. Det har været rigtig fint, de er her hurtigt, hvis vi har nogle problemer og kan også guide os over telefonen. Det lægger vi stor vægt på, for produktionen skal jo køre. Mærket er næsten lige så vigtigt som den ost, der kommer ned i spanden, så hvis en maskine pludselig står stille, skal vi i gang manuelt. Men vi har ingen problemer haft.”

 

Det hele handler om service

Når man spørger om, hvad Steen Poulsen ville fortælle andre om Markings, svarer han straks: ”Det er en meget positiv oplevelse. Der har ikke været nogle udfordringer endnu, de leverer gode maskiner og god service, og det er det, det hele handler om for os. Hitachi-maskinerne er meget driftsikre.”
”Vi skiftede en anden maskine ud til Gerts fordel. De her maskiner kan bare blive ved med at køre. Hvis man ikke lige har tid til at lave service, så kan de fortsætte indtil der er tid. Nogle maskiner stopper bare, og det er selvfølgelig en klar fordel for os, at den kører konstant. Det er produktionen, der afgør, hvornår vi foretager service og så er det træls, hvis man har en maskine, der bare går i stå, fordi den er kodet til at stoppe efter x-antal timer. Det er vi fri for med Hitachi.”

Stabil, pålidelig og brugervenlig

Steen Poulsen fortsætter: ”Det vigtigste for os var at få noget stabilt og pålideligt - og mest af alt brugervenligt i forhold til det, vi havde før. Samtidig er det nemmere for os selv at oprette tekster og meget overskueligt, i hvert fald når vi sammenligner med det udstyr, vi havde før. Det fungerer bare for os.”
Steen Poulsen slutter af: ”Jeg tror da, der nok skal komme mere mærkningsudstyr til. Det kommer stille og roligt. Efterhånden som vi oplever efterspørgsel på nye produkter, skal de jo også mærkes.”